Dobór właściwego łożyskowania jest kluczowym elementem prawidłowo i bezpiecznie funkcjonującego układu jezdnego pojazdu. Zestawy naprawcze do piast kół marki CX® produkowane są z myślą o bezpieczeństwie i komforcie jazdy oraz o wygodzie i łatwości ich montażu. W zależności od rozwiązania konstrukcyjnego, charakterystycznego dla danej marki i rocznika pojazdu, zestawy składają się z: łożyska stożkowego, łożyska kulkowego skośnego dwurzędowego lub piasty I, II bądź III generacji.
Poza kompletem łożysk zestawy zawierają również elementy służące do całkowitej wymiany podzespołu, zgodne z technologią napraw zalecaną przez producenta danego modelu pojazdu tj. nakrętki, śruby, tulejki, pierścienie osadnicze, uszczelnienia czy pierścienie sprężynujące.
W ofercie Automotive Bearings znajduje się blisko 1200 referencji zestawów naprawczych piast kół przeznaczonych do większości marek i modeli samochodów poruszających się po drogach. Nasze produkty charakteryzują się stałą i sprawdzoną jakością, zapewnianą dzięki wieloletniej współpracy z dostawcami, którzy doskonale znają standardy produkcyjne marki CX® i cieszą się naszym zaufaniem.
Charakterystyka trzech generacji piast kół:
Piasta pierwszej generacji
Zespolona piasta pierwszej generacji wyposażona jest w dwurzędowe skośne łożysko kulkowe, zamknięte w szczelnej obudowie. Jedna z bieżni wewnętrznych łożyska opiera się o wewnętrzny element układu napędowego, a druga dociskana jest do niej przez centralną nakrętkę piasty. Piasty pierwszej generacji często po jednej stronie posiadają uszczelniacz ze zintegrowanym, magnetycznym pierścieniem ABS. Dodatkowo zawierają wystarczający na cały okres eksploatacji zapas smaru. W piastach tego typu łożysko jest częścią wymienną i może zostać zdemontowane lub zamontowane na prasie hydraulicznej.
Piasta drugiej generacji
W zespolonej piaście drugiej generacji zrezygnowano z pierścienia zewnętrznego łożyska, wykonując bieżnię w materiale piasty posiadającej kołnierz. Do kołnierza zamontowano elementy wibrujące układu hamulcowego oraz koło jezdne. Dzięki takiemu rozwiązaniu ograniczono liczbę elementów, obniżono koszty produkcji, a także zmniejszono masę elementów łożyskowania. Co istotne, moduł drugiej generacji, w razie konieczności, wymienia się w całości.
Piasta trzeciej generacji
W piaście trzeciej generacji zastosowane łożysko pełni jednocześnie funkcję piasty i zwrotnicy koła. Bieżnia wewnętrzna wykonana jest w piaście, natomiast kołnierz wykorzystany jest do montażu elementów zawieszenia koła i zwrotnicy koła kierowanego. Taka konstrukcja sprawia, że cały moduł jest lżejszy i prostszy w budowie oraz montażu. Piasty trzeciej generacji często posiadają wbudowane czytniki prędkości obrotowej dla systemów ABS. Moduły tej generacji są nierozbieralne i w przypadku awarii wymienianie są w całości.